Perioada 1955-1965 este cea definitorie dezvoltării inteligenţei calculatorului, mai ales în domeniul financiar. Ulterior, marile companii producătoare de produse şi servicii, implementează în propriul sistem de calcul, calculatorul. Astăzi, marile firme precum IBM sau Texas Instruments fac posibilă utilizarea calculatoarelor într-un spaţiu casnic, realizând minicalculatoarele şi microcalculatoarele, acestea fiind vândute la preţuri din ce în ce mai mici, acumulând calităţi din ce în ce mai mari. Dar astfel, se naşte o întrebare care ridică contraîntrebări: prin mecanizarea tuturor activităţilor, predarea responsabilităţilor şi obligaţiilor noastre, nu cumva ne atrofiem simţul supravieţuirii? Dacă acest sistem cade, ne vom putea descurca fără el? Specialiţii în domeniul acestei tehnologii cred că au gasit modalitatea prin care populaţia analfabetă, va reuşi să folosească programele unui microcalculator prin intermediul unui vocabular format din cuvinte uzuale, pe care calculatorul le recunoaşte atunci când utilizatorul cere anumite informaţii, şi îl scuteşte pe cel din urmă de citirea, apăsarea unor butoane şi executarea unor comenzi.
Eu doresc să cred că intuiţia omului, creativitatea, realismul şi moralitatea lui, vor fi indicatori ai următoarelor decenii şi sper să nu cădem în mreaja informatizării şi robotizării masive. Există şi o ipoteză care susţine ideea că, persoanele care se nasc într-un mediu inteligent, informatizat, îţi măresc creativitatea, creierul suferă schimbări chimce şi se măresc neuronii, celulele gliale, acei oameni sunt mai curioşi şi mult mai adaptaţi decat persoanele amorfe, pasive, născute într-un mediu obtuz.
Al Treilea Val aduce cu sine şi o nouă dimensiune a memoriei sociale. Acest lucru nu se restrânge doar la partea cantitativă a fenomenului, gândurile, imaginaţia, dorinţele şi iluziile noastre putând fi înregistrate şi prelucrate de “sistem”, dar ne oferă şi posibilitatea de a comunica cu calculatoarele, adică cu mediul înconjurător inteligent nouă.
Trendul Celui De-Al Treilea Val este să se fabrice bunuri nestandardizate, adaptate cerinţelor fiecarui client, astfel încât să se pună în valoare personalitatea fiecărui individ. În acest mod se produce conceptul de demasificare. Schimbarea se poate realiza, înlocuind mai multe componente care se foloseau până astăzi, cu părţi integraliste, care vin să ţină locul celor dintâi. Prin cercetare şi inovare, se reduc costurile de producţie, şi se investeşte în domeniul dezvoltării.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu